LnŚ | zespół | o piśmie | archiwum | nagrody LnŚ | prenumerata | kontakt | english


Archiwum -> rok 2004 -> nr 01-02/2004 (390-391)


Szukaj według:

autor
tytuł
tłumacz
o autorze



Szukaj numeru:

rok 2018
rok 2017
rok 2016
rok 2015
rok 2014

rok 2013
rok 2012
rok 2011
rok 2010
rok 2009
rok 2008
rok 2007
rok 2006
rok 2005
rok 2004
          nr 11-12/2004 (400-401)
          nr 09-10/2004 (398-399)
          nr 07-08/2004 (396-397)
          nr 05-06/2004 (394-395)
          nr 03-04/2004 (392-393)
          nr 01-02/2004 (390-391)

rok 2003
rok 2002
rok 2001
rok 2000
rok 1999
rok 1998
rok 1997
rok 1996
rok 1995
rok 1994
nr 01-02/2004 (390-391)





Spis treści:

Lawrence L. Langer: Scena pamięci. Rodzice i dzieci w tekstach i świadectwach Holokaustu,
przeł. Jarosław Mikos,
nr 01-02/2004 (390-391).

Emmanuel Levinas: Kilka myśli o filozofii hitleryzmu,
przeł. Jacek Migasiński,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 005-014.

Berel Lang: Przedstawianie zła: etyczna treść a literacka forma,
przeł. Anna Ziębińska-WItek,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 015-064.

Hayden White: Realizm figuralny w literaturze świadectwa,
przeł. Ewa Domańska,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 065-080.

Cynthia Ozick: Prawa historii i prawa wyobraźni,
przeł. Zbigniew Batko,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 081-094.

Lawrence L. Langer: Dwa głosy: Cynthia Ozick i Art Spiegelman,
przeł. Jarosław Mikos,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 095-104.

Dorota Głowacka: Znikające ślady: Emmanuel Levinas, literackie świadectwo Idy Fink i sztuka Holokaustu,
przeł. Dorota Głowacka,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 105-126.

Lawrence L. Langer: Neutralizowanie Holokaustu,
przeł. Jarosław Mikos,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 141-162.

Sidra DeKoven Ezrahi:
Holokaust a zmieniające się granice sztuki i historii
,
przeł. Maciej Michalski,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 163-182.

Pascal Quignard: Nienawiść do muzyki,
przeł. Ewa Wieleżyńska,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 183-200.

Lisa Saltzman: Awangarda i kicz raz jeszcze. O etyce reprezentacji,
przeł. Katarzyna Bojarska,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 201-216.

Ernst van Alphen: Zabawa w Holokaust,
przeł. Katarzyna Bojarska,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 217-244.

James E. Young: Holokaust w świadectwach filmowych i w świadectwach wideo. Dokumentowanie świadka,
przeł. Tomasz Łysak,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 245-266.

James E. Young: Pamięć i kontrpamięć. W poszukiwaniu społecznej estetyki pomników Holokaustu,
przeł. Grzegorz Dąbkowski,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 267-290.

Lawrence Douglas: Lekcja praworządności a pamięć heroiczna,
przeł. Monika Kopytowska,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 291-328.

Geoffrey Hartmann: Bitburg,
przeł. Tomasz Łysak,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 329-342.

Shoshana Felman: Nauczanie i kryzys albo meandry edukacji,
przeł. Michał Lachman,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 343-400.

Emmanuel Levinas: Cierpienie bezużyteczne,
przeł. Małgorzata Kowalska,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 401-413.

Marek Bieńczyk: Rue des Ecoles,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 414-433,
[o nich tutaj].

Ernst van Alphen: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 434.

Lawrence Douglas: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 434.

Sidra DeKoven Ezrahi: Nota o autorce,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 434.

Shoshana Felman: Nota o autorce,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 434-435.

Dorota Głowacka: Nota o autorce,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 435.

Geoffrey Hartmann: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 435.

Berel Lang: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 435.

Lawrence L. Langer: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 435-436.

Emmanuel Levinas: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 436.

Cynthia Ozick: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 436.

Pascal Quignard: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 436-437.

Lisa Saltzman: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 437.

Hayden White: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 437.

James E. Young: Nota o autorze,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 437.

Kacper Bartczak: "Nocna zmiana" czyli obserwatorium niewidzialnych sił,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 440-447,
[Simon Armitage, "Nocna zmiana i inne wiersze", Legnica 2003].

Jacek Gutorow: Milenijny Blake i otwór na chochlę,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 448-455,
[Peter Ackroyd, "Blake", Poznań 2002].

Michał Lachman: Sarah Kane i jej teatr skrajności,
nr 01-02/2004 (390-391), s. 456-464,
[Graham Saunders, "'Love me or kill me'. Sarah Kane and the Theatre of Extremes", Manchester 2002].




Copyright © LnŚ 2005-2010
Projekt: Przemek Dębowski
Redakcja: Kuba Mikurda
Wszelkie prawa zastrzeżone.